Motoren en zo…

      Geen reacties op Motoren en zo…

Naast het fietsen, computeren en dat soort dingen, spelen motoren ook best wel een belangrijke rol in de krebos historie :). Vandaar ook maar een aparte motorenoverzichtspagina gemaakt.

Het begon bij mij zo rond m’n 4e-jaar. Pa en Ma hadden een heuse Suzuki GT380 2-takt scheurijzer. Volgens mij heb ik als kind nog op deze motor tussen m’n ouders ingezeten. Dat mocht toen nog, met extra kindersteppies en een ieniemiene helmpje šŸ™‚

Helaas heb ik geen foto’s van m’n eerste deelmotor (met Pa) de Honda CB350 en m’n eerste echte eigen motor een Honda CB650Z. Particulier gekocht en een notoire oliezuipschuit. Naderhand heeft m’n Pa het blok nog gereviseerd (laten opboren en honen) en zelf weer in elkaar gezet met overmaats zuigers.

De CB650Z naderhand kunnen inruilen voor een zeer prettige (swingende) tour motorfiets met cardan, de Suzuki GS850G. Heel wat prettige kilometers gemaakt, zowel in motorclub verband als in vakantietochten (met pa en broertje) als andere vakantietochten, tot aan Genua aan toe.

De GS850G naderhand ingeruild voor een Suzuki GSX1100ES. Was een aparte fiets, in potentie een kanon, in de praktijk viel dat best wel mee. In het begin ook wel wat garantie geneuzel mee gehad en dan blijkt maar weer, wat je goedkoop van ver haalt (Lelystad), bleek naderhand toch niet zo handig. Rotte accu en naderhand een niet goed gemonteerde olie afdichting, waardoor ook m’n motorlaarzen naar het hiernamaals werden geholpen. Maar heeft me toch menig keer van Noord-Holland naar ’t mooie Groningen gependeld.

Volgende keer een pagina over de opvolgers, zoals Honda CBR1000F, Triumph Sprint 900, Honda ST1100, Honda ST1300 en de BMW R1200RT.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *