Renault Megane (benzine)

      Geen reacties op Renault Megane (benzine)

Op basis van onze auto historie bleek dat we niet echt een voorkeur hadden voor een bepaald merk. Totdat we 4,5 jaar na volle tevredenheid in een Renault Megane diesel hadden gereden. Dat was wel heel goed bevallen. Na het einde van de lease, wisseling van werkgever hadden we duidelijke wensen voor de opvolger: een recente auto (vanaf 2017), kilometerstand tot 100.000km, verbruik A/B model (zuinig), benzine, met trekhaak, station uitvoering. Dus kwamen we uiteindelijk bij de Opel Astra uit met leuke ervaringen. Maar ….

Toch was die Renault Megane wel heel goed bevallen. We waren al een keer naar een auto in Damwald wezen kijken, maar we moesten even aan dat concept wennen. Met lage prijs adverteren (min-of-meer zo meenemen), onderhoudslampje brandde, weinig profiel op banden en een zwaar koppingspedaal. Kon natuurlijk allemaal in orde worden gemaakt, maar dan zag de prijs er iets anders uit. Inruilprijs van de Opel was ook niet best, want ja verkeerde model. Kortom dat werd hem niet.

Toen we begin september bij ABD in Drachten 2 mogelijke Megane modellen zagen staan, dachten we en nu doorpakken. Met ABD Drachten hadden we tijdens de leaseperiode al goede/leuke ervaringen opgedaan, dus daar wilde we best onze volgende auto kopen. We hebben een proefrit in auto A gemaakt, kwamen qua prijs er toen niet uit en kochten auto B (zonder proefrit). Dat zou ik niet nog een keer zo doen. Eigenlijk moet je altijd gewoon rijden in de auto die je wilt kopen, maar de verkoper verzekerde hij wordt helemaal tip-top afgeleverd. En dat is uiteindeiljk ook wel gebeurd. Wel 3x terug geweest voor:

  1. een rammel linksachter, bleek de stabilisatie stang te zijn die speling op het rubber had
  2. het kerstverlichting dashboard, bleek de ABS stekker te zijn die vervuild was en niet goed vast zat
  3. de piepende/krijsende voorruit wisserbladen

Maar allemaal netjes opgelost, zoals we gewend zijn. En rijdt het ook nog een beetje?

Ja de 6-bak, 4 cilinder loopt als een zonnetje. De diesel vond ik nog net ietsie prettiger, maar dit rijdt ook heerlijk. En als je voet rustig met het gaspedaal omgaat, zit het verbruik tussen de 1 op 17/20. Onze lease variant was redelijk sober, dit is de luxe Bose variant, met leuke snufjes, zoals:

  • een groter verticaal dashboard/display
  • verschillende rij modi, eco-stand, comfort, sport
  • sfeerverlichting in de deuren
  • electrische handrem
  • Bose boxjes
  • parkeersensoren
  • achteruitrijcamera
  • verwarmde spiegels
  • bestuurderstoel met massagefunctie 🙂
  • rijstrook signalering
  • dodehoek assistent
  • keyless entry

Kortom allemaal leuk spul, voor de fun. De dodehoek assistent kan het soms lastig hebben met (veel)regen of sneeuw, de rijstrook signalering gaat ook af op zwarte asfalt stroken. Maar de primaire functie, comfortabel van A naar B rijden doet de auto ook gewoon goed. Kortom we (b)lijken toch een merk voorkeur te hebben ontwikkeld. Maar de toekomst zal dat uitwijzen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *