Op een koud 24 december 1993, over een regenachtige Enkhuizerdijk naar Lelystad, om de GS850G in te ruilen voor een Suzuki GSX1100ES. De 1100ES gekocht bij Henk de Vries te Lelystad en had en km.stand van 49.580. Het was natuurlijk een hele andere fiets dan de 850G. Smal sportief stuurtje, mooie cockpit, andere zit, 1100cc i.p.v. 850. Weer een ketting i.p.v. cardan.
De motor heb ik nog geen jaar gehad (zie ik nu) op 3 weken na, in dat jaar toch nog 17.420 km gereden. Deze ritjes gingen ondere andere naar:
- Purmerend – Enkhuizen, voor garantie dingetjes. Iets ‘goedkoop’ verderop halen is niet altijd handig…
- Purmerend – Alkmaar, laatste jaar opleiding
- Purmerend – Zaandam, stage lopen
- Purmerend – Groningen, want ik moest op sollicitatie gesprek en later op huizenjacht. Dus met de 1100 best wel wat keren de A7 en afsluitdijk afgewerkt
- tochtjes met de MotorClubPurmerend (MCP), inclusief vakantie weekendje weg
Wat mij voor de rest nog bij staat:
- 2 of 3 garantie ritjes gehad naar Lelystad. De 1e keer een rotte accu. De 2e keer weet ik niet meer, maar ze hebben ooit aan de rubberblokken bij de kop gezeten. Die bleken toen niet goed teruggeplaatst te zijn. Tijdens een toerrit met MCP, zorgde ik vervolgens voor de nodige rookontwikkeling….. bleek er olie uit het blok te worden geperst. De motor ergens gestald en daarna is het wel verholpen. M’n motorlaarzen waren naar z’n grootje en mocht ik met korting andere laarzen uitzoeken.
- op papier leuke spec’s, in de praktijk vond ik de Power wel mee/tegen vallen. Het duurde even voordat de motor op gang kwam
- volgens mij ooit een iets hoger MDI ruitje gekocht, maar al met al had je nog wel wat aardige windvang.
- de grondspoiler was ook wel wennen, met zijwind had je wel eens het idee dat de onderkant eigenwijs was.
- tijdens 1 van de Groningen -> Purmerend ritjes was ik toeristisch via Kampen (kamperzeedijk) gegaan. De hele dijk stevig doorgeschroeft nix aan het handje tot het dorpje voor Kampen. Ik reed netjes 50 maar kwam op een oliespoor terecht. Glibberde naar de stoeprand en eindigde op m’n zijkant in de berm. Balen, maar ik lag klem met m’n been onder het kofferrek. Auto 1 ziet mij liggen en rijdt voorbij, auto 2 ziet mij liggen en rijdt voorbij, gelukkig stopte auto 3 en was iemand zo vriendelijk om mij even te helpen de motor weer overeind te zetten. Schade: een verbogen spiegel en volgens mij een knipperlichtje