De kleine man vindt het steeds leuker om mee te doen met de KNWU wedstrijden. Hij fietst nu in categorie 6 en bij iedere wedstrijd staan er zo’n 20-35 medestrijders bij de start. Een wedstrijd bestaat uit ongeveer 25 km op de baan fietsen. Er zijn concurrenten die fietsen veel harder maar de achterhoede moet ook eerst verkend worden, toch? Als je dan eens om je heen kijkt zie je ook wel wat materiaalverschillen. Veel carbon, veel schijfremmen enz. Het huidige renpaart de Sensa Romagna, 28 inch begon met z’n Aluminium frame en triple voorblad een bezienswaardigheid te worden. Dus tijd voor wat anders…
Zelf had ik nog nooit van het merk Krush https://www.krush-bikes.com/ gehoord, maar blijkt een in Nederland gebouwde fiets te zijn. We liepen er op marktplaats tegen aan en bleek van oude bekende te zijn. Na een proefrit bleek er toch wel waarneembaar verschil te zijn tussen de Sensa en de Krush. De Krush is van volledig carbon heeft een compact voorblad en is met een 11-speed Shimano 105 uitgerust en gelukkig nog gewoon met velgremmen. Het aero stuurtje maakt het geheel natuurlijk wel mooi en de velgen zijn uitgerust met platte spaken. De kleur is apart en zou gewoon de carbonkleur moeten zijn. Normaal lijkt het zwart maar met een beetje zon erop zie je ook wel een kleurtje.
Na het traditionele cassette puzzel gebeuren moest er weer een andere cassette (dit keer via HollandBikeShop) op om door de materiaalkeuring bij de wedstrijd te komen. Het werd wederom een Miche cassette 18/19/20/21/22/23/24/25/26/27/29 waarbij dus 18 x 52t zo’n 6,12m wordt afgelegd. Het maximum is 6,14m. Ook met de meettest buiten op straat kwamen we keurig op 6,12m uit. Ook voor de Wahoo houder moest een aero alternatief komen, want een klem voor een rond stuur, past natuurlijk niet op een plat aero stuur.