Suzuki GS850G

      Geen reacties op Suzuki GS850G

Op 6 september 1991 bij Motorhandel Purmerend de schitterende Suzuki GS850G gekocht. Wat een plaatje, schitterend apparaat vond ik dat! Het was wel een import, dus met mijlenteller. De motor was van bouwjaar 1992 en had een (omgerekende) stand van 7375 km. Was een cardan machine, met 5 versnellingen, een getrapte en lekker zittende buddyseat. Een lekker breed stuur, een heuse versnellingsindicator. Het was gewoon wauw!

Toen ik hem in december 1993 inruilde had ik er inmiddels 53.425 kilometer mee gereden in iets meer dan 2 jaar. Het was echt een lekkere af en toe swingende toerbuffel.

  • heel wat motortochten met de MotorClubPurmerend (MCP) mee gereden, o.a. kampeerweekenden
  • heel wat Purmerend – Alkmaar, naar ‘school’ en weer terug
  • ook wel paar keer naar dansles in Zaandam mee geweest
  • ook mee naar de bijbaantjes geweest (datatypist, brugwachter Broek in Waterland, Monnickendam, enz.)
  • vakantie, met Pa (op de BMW R80) en broertje naar de BodenSee. Echt een unieke gebeurtenis!
  • vakantie, met broertje en stel van de MCP naar Duitsland
  • vakantie, met vlam naar Italie (Genua e.o.)
  • enz.

Andere herinneringen:

  • lekker windschermpje was ook wel prettig
  • een heuse Givi verhuiskofferset was ook handig
  • een tijd met een heuse luchthoorn rondgereden (speciaal gekocht voor de vakantie naar Italie)
  • paar keer (zachtjes) omgekukkeld
    • achter met gladde (dom) dansschoenen aan (= niet handig). Geen schade, alleen een blauwe plek, omdat m’n been klem zat tussen de motor en zo’n mooi Amsterdammertje 🙂
    • in zaandam, vanuit een uitrit, stuur gedraaid en dan in je voorrem knijpen…, aardige winkelier kwam me even een zetje geven, want ik kreeg ‘hem’ niet meer over eind. Naast een gedeukt ego, geen schade, kon de motor rustig op de zijkoffer laten zakken.
  • het swingende karakter hebben m’n ouders een keer een hardverzakking opgeleverd. Was bij de afrit A7-Hoorn (ri Enkhuizen). Broertje achterop en halverwege die afrit zat een kuil, daar gingen we vlotjes doorheen, waarna de motor lekker begon te deinen/wiebelen. Maar overleefd en nix aan de hand.
  • uiteindelijk ontstond er toch een inruilwens, omdat ik meende ‘kloppende’ geluiden uit het blok te horen. Heeft misschien aan mij gelegen, maar in december 1993 de motor ingeruild bij Henk de Vries te Lelystad

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *