Honda Civic 1.5 DXI

      Geen reacties op Honda Civic 1.5 DXI

Weet nog goed dat ik iets in m’n hoofd had, rond me 30-ste ‘moeten’ het huisje-boompje-beestje een beetje op z’n plek zijn. Slaat/sloeg helemaal nergens op, maar je had vervolgens meestal wel gesprekstof 🙂 In ’99 hadden we ons huis gekocht en dan heb je toch ook een beetje ‘oprit vulling’ nodig, dus toch maar es zoek op naar een auto (koekblik). We hadden geen grote auto nodig, maar een knus gezellig autootje. Bijvoorbeeld een Suzuki Swift of een Honda Civic. Waarbij we de Civic toch wel leuker vonden ‘smoelen’. In Groningen een proefrit in een rode gemaakt. Was leuk, maar had veel steenslag op de motorkap en er zat een radio in die Pa ook in z’n eerste auto had zitten (hihihi).

Uiteindelijk zijn we in Hoogezand terecht gekomen. Ook een mooie Civic (blauw), proefrit in gemaakt. Met een leuk elektrisch open dakje. En uiteindelijk zijn we er met de aardige garage meneer er uit gekomen. Wauw onze eerste bolide!

Weet nog goed dat we van Hoogezand naar Groningen reden, voor het eerst de snelweg op…. Oeps wat is dat voor geluid als je harder dan 80 gaat….. verrek dat motorblokje hoor je ook in de auto. Wijze les voor de toekomst maak de proefrit ook op een snelweg waar je harder dan 80 kan/mag. Maar je bent jong en je ‘scheurt’ wat en met dat gegrom voorin heb je al snel het idee dat je best hard gaat.

Verdere herinneringen:

  • we hadden de auto nog geen 14 dagen en woonde nog in de flat, dus nog geen eigen oprit…. Toen de buurman uit de portiek naast ons z’n trekhaak bij ons in de deur zette. Gelukkig lette een buurvrouw en die had het zien gebeuren. Gelukkig netjes opgelost door de verzekering
  • een paar weken later, remde ik iets te laat…. en zat onze voorbumper op de trekhaak van de mevrouw voor ons. Bij de reparatie van de voorbumper waren we een tennisbal (trekhaak beschermer van de mevrouw) rijker.
  • een jaar later moest een lekkende radiateur worden vervangen.
  • alles wat electrisch kan en gaat een keer stuk 🙁 in 2001 was het motorwerk van het open dakje stuk. In de praktijk reden we zelden met het raampje open, want dan heb je best wel wat gebulder om je hoofd.
  • 1x een vervelende storing, koude start geen probleem, als je dan 5-10 minuten reed, auto uit zette en 5 minuten weer weg wilde, wilde de auto niet meer starten. Uiteindelijk 1x voor de garage kunnen demonstreren en toen bleek het de brandstof pomp relais te zijn.
  • overige kosten posten waren: achter remcilinders, remschijven + remblokken voor, 4 bougiekabels + bougies, uitlaat vanaf katyalsator

Al met al een leuke auto geweest, heeft ons ook veilig en keurig naar Oostenrijk heen-en-weer gebracht. In 5 jaar tijd toch onze eerste 70.000 km auto rij-ervaring opgeleverd.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *